IT proff...?

IT eriala õppima tulles olid aine eeldusteks loogiline ja analüütiline mõtlemine, matemaatika tundmine, hea keskendumisvõime ning püsivus, et ühele probleemile suudaks keskenduda pikka aega. Välja on toodud ka õppimistahe ja "Out of the box mõtlemine", mille all on mõeldud, et iga probleemiga sein ette ei tekiks ja ikka osataks lahendus leida ja asju näha mitmest küljest. Kui need on kõik olemas, siis mis teeb ühest lihtsalt eriala õppinud IT inimesest ühe IT profi?

Ühe IT profi kirjeldamiseks peavad olema eeldused paigas, mis on eeldused IT profiks olemisel? Just esmaseks sobivuse ja oskuste tõendiks peaks olemas olema mõni erialane kutsesertifikaat, veel parem kui neid on mitu. Aga ka ainult sertifikaatidest ei piisa. Kui vabal ajal tegeleda programmeerimisega, pidevalt enese arendamisega nii tehnoloogia valdkonnas kui ka teistes valdkondades, sest mida suurema silmaringiga olla, seda rohkem võimalusi on ka arenemiseks, mida mitmekülgsem sa oled, seda parem. Kui need kõik on olemas siis see ei tee veel sinust IT proffi, vaid sul on olemas vajalikud eeldused, et olla IT proff. Nüüd mil eeldused on paigas, saame minna vajalike omaduste juurde.

IT proff tänase seisuga peaks kindlasti olema järjepidev ning hea suhtlemisoskusega. Järjepidev just sellel eesmärgil, et ta suudab alati juurde õppida, uue tehnoloogiaga kaasas käia ja äkki ka sellele oma panus anda. Ning hea suhtlemisoskusega, sest tuleb osata ühendada nii tehnilist maailma kui ka mitte tehnilist maailma oma jutuga nii, et see on kõigile arusaadav. Samuti on ka olulisel kohal tiimis töötamise oskus mis tõttu tiimiga peab samuti oskama suhelda, kui see oskus puuduks siis puuduks ka võimalus kunagi IT profiks saada. Omaduste all mainiks ka veel ära, et IT proff kindlasti ei taha teha lihtsaid asju, vaid just otsibki väljakutseid millega tal on võimalik ennast arendada.

Oskustest peaksid olema peale erialaste veel näiteks oskus alustada suuremat projekti täiesti nullist ning seda planeerida. Kindlasti on olulisel kohal ka aja ja töö jaotamine, et hinnata kui kaua selle projektiga aega võib minna ja mis osadesse see jaotada tuleks, ka tiimis töötades tuleks osata ka ise tiimi juhtida ja osata tööd efektiivselt ära jaotada. Oluline on ka oskus küsida spetsiifilisi küsimusi, tuleb osata õigeid asju küsida, sest ka see aitab probleemi lahendusele lähemale jõuda.


viited:

https://www.taltech.ee/itarendus

https://www.taltech.ee/informaatika



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Arendus- ja ärimudelid

Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Teistmoodi IT