Uus meedia...?

Kuna ise olen alates arvuti saamisest saati arvutis erinevate mängude mängimisega tegelenud otsustasin kirjutada oma artikli :

Rolli- ja madinamängude mõjust meediale/mängudele        

Esimene MMORPG mäng mida ma mängisin oli RuneScape 2, kuhu mu vanem vend mulle kasutaja tegi. Mängus oled sa seikleja rollis, suurem osa asjadest mis sinuga juhtuvad on sinu teha kuid on ka asju mida sina kontrollida ei saa. Mängus saab tegeleda võitlemisega, kalapüügiga, ehitamisega kuni maagiani. Oma suuna mida arendad või kust kohast alustad valid sina ise. Samuti on ka suur osa mängust teiste mängjatega koostööl ja kauplemisel, üksi on mõne asja saamine päris võimatu. Vanasti peeti mängu eesmärgiks kõik skill levelid 99 ehk siis maksimumini saada, tänapäeval on mängus palju BOTe, ehk siis programmidega automatiseeritud mängijaid, mille eesmärk on koguda mängusisest raha BOTi omanikule mis hiljem kas siis turul maha müüakse või kasutatakse ise mängusiseselt asjade ostmiseks..  Mäng "RuneScape" (Eelnevalt kandis nime DeviousMUD) on välja antud JAGEX'i firma alt 4. jaanuaril 2001. aastal, Inglismaal. Jagexi firma kuulus Gower'i vendadele (Andrew, Paul ja Ian) kuni 2016 aastani, mil firma müüdi maha 300 miljoni eest.

DeviousMUD pidigi olema nagu tavaline MUD rollimäng, aga ilma tekstita ja selline kus saab pidevalt näha kuidas su kujutletav tegelane areneb ja maailma mõjutab oma tegevustega. RuneScape on suurenisti võitlusele orienteeritud, sest tulemuse saavutamiseks on vaja võidelda erinevate koletistega RuneScape maailmas.

Praegu on täies mahus mängitavad 2 erinevat RuneScapei, retro fännidele avati ka tavalise RuneScape'i kõrvalt 22. veebruaril 2013. aastal Old School RuneScape mis on sarnane RuneScape kahele.

Runescapei enda mõju avaldub selles, et mängu sisest raha müüakse reaalse raha vastu, tänase seisuga on Old School Runescapei's ühe miljoni hind 0,48 eurot ning RuneScape kolmes on 0,09 euro senti. Samuti on huvitav kuidas nii vana mäng on suutnud endiselt pildis püsida ja end samal ajal ka igast küljest kaasaegseks arendada, RuneScape on 2008 aastal ka "Guiness World Records" raamatusse kantud kõige populaarsema MMORPG mänguna. Isiklikult loodan, et mängu arendus ei lõppe, et näha kuhu see jõuab järgmise kümne aastaga.



(Alates vasakult paremale DeviousMUD, RuneScape, RuneScape 2 ja tänaseks välja arenenud RuneScape 3)


Among us

Valisin ka ühe hiljuti populaarseks saanud suhtlusele orienteeritud mängu. Mängu mängitakse 4 kuni 10ne inimesega, tegevus leiab aset kosmoselaeval. Ühe mängija eesmärgiks on olla reetur/petis kelle eesmärgiks on tappa kõik teised. Ülejäänute eesmärgiks on parandada kosmoselaev ja pääseda elusalt. Kosmoselaeva parandamiseks on laeval palju ringi jooksmist.

Kui keegi ära tapetakse ja laip leitakse, on võimalik sellest laibast teatada, mil algab diskussioon. Diskussiooni käigus saavad kõik mängijaid ühe hääle kedagi laevalt välja tõugata (Välja tõugatakse see, kelle poolt kõige rohkem hääletatakse). Diskusiooni käigus arutatakse kes võis olla mõrvar. 

Nagu RuneScape on välja arenenud MUD mängustiilist, siis Among us idee on välja arenenud vägagi sarnasest seltskonnamängust mis kannab nime "Mafia/Werewolf" (loodud aastal 1986 Dimitry Davidoff'i poolt) 

2018. aastal välja antud mängu kohta on 2020. aasta Septembri seisuga on mängul päevas ~ 350,000 mängijat

Among Us System Requirements - Can I Run It? - PCGameBenchmark




Viited: https://nerdbacon.com/brief-history-runescape-pc/

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Arendus- ja ärimudelid

Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Teistmoodi IT