Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

Üks IT turvariskidest millega ise olen juba kokku puutunud juba väga noorena on Trooja hobune, mis on pahavara (kahjuliku mõjuga tarkvara) liik, aga kasutatakse ära inimese kerguslikkust, peamiselt kasutab ära kasutaja abi. Pärast esimese arvuti ja internetiühenduse saamist oli tore sõpradega arvutimänge mängida, aga kui keegi teisest parem oli siis otsiti internetist "hack"-e mis pidid mängija probleemi ära lahendama, ehk talle mingid lisa eelised andma. Rollimängude puhul nagu on näiteks Runescape oli see veel eriti tavaline, sest paremaid relvi/asju oli alati hea omada. Need niiöelda "hackid" küsisid nii kasutajanime kui ka parooli, et kasutajale need asjad lisada, ning tol ajal kõlas see miskipärast väga loogiliselt. 

Teine kord mil juba vanem olin oli tänu mängule Counter-Strike mille seerial tuli 2012. aastal välja uus mäng mis on tänaseni väga populaarne ja kannab nime Counter-Strike: Global Offensive. Mängu on loonud ning mängu haldab Steam. Steamil on ka marketplace kus mitmete mängude asju müüakse, näiteks Counter-Strike puhul müüakse relvadele uusi välimusi mille hinnad lähevad kolmest euro sendist kuni 2000 euroni välja. Omades midagigi kallimat nii, et seda avalikkuse eest ei varja, hakatakse päris ruttu igasuguste asjade eest vahetuspakkumisi saatma, et sinu asi endale saada. Vahepeal saadetakse ka selline link mis on koopia Steami originaallehest, aga välja logitult, et su parool ja kasutajatunnus kätte saada sisselogimise käigus. Steam kasutab ka autentimissüsteemi millest oli samuti ideaalne koopia tehtud, aga see nõuab ka pettuse looja pidevat valmisolekut sinu autentimiskoodi koheselt kasutada.

Kevin Mitnicki valem toob lahenduseks, et selliste asjade ohvriks ei satuks välja kolm põhikomponenti. Alustades tehnoloogiaga ongi selleks suurim kaitse autentimissüsteem mis teeb petjal kordades raskemaks sinu kontosse saamise. Teiseks lahenduseks on toodud koolitus mis hõlmab endas üleüldist teadlikust sellest, et igaüks võib olla märklaud kellele pettused on suunatud ning end tuleks sellel teemal harida, veebilehtede puhul tuleks jälgida kindlasti tervet domeeni ja vältida saadetud linkide puutumist. Kolmanda lahendusena milleks on reeglid hõlmavad endas ligipääsu arvutile kui ka tarkvarale arvutis, kuid seda pettust see ei puuduta. Lisana Steami asjade pettuse puhul tooksin ka välja selle, et kuigi tehingud toimuvad nö päris rahaga, siis Steamist otse pangakontole raha kanda ei saa, ning tihtipeale on tänu koostööle Steamiga välja petetud asi võimalik tagasi saada.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Arendus- ja ärimudelid

Arvutid ja paragrahvid IIː litsentsid ja autoriõigus